Frequently asked questions
IAS, dijital reklamcılıkta kaliteli reklam yayını yapmak için en kapsamlı çözümleri sunar. Reklamların güvenli, uygun ve görünür ortamlarda görüntülenmesini sağlar; sahte trafiği raporlar/engeller ve yatırım getirisini artırır.
MRC, TAG, ABC, TrustArc, ISO gibi önemli kuruluşlar tarafından akredite edilmiştir.
Sosyal medyada sektördeki en iyi multimedya içerik sınıflandırma çözümüne sahiptir.
Daha fazla yerelleştirilmiş çözümler sunar.
IAS Threat Lab ile ad fraud konusunda uzman ekibe sahiptir.
Uzman Logaritma ekibi ile lokal hizmet alabilirsiniz.
Görünürlük (Viewability), dijital reklamcılıkta bir reklamın kullanıcı tarafından görülebilir olup olmadığını ölçen bir metriktir. Media Rating Council (MRC) ve IAB standartlarına göre, bir reklamın görünür sayılabilmesi için:
Display reklamlarında: Piksel alanının en az %50’sinin ekranda en az 1 saniye görüntülenmesi gerekir.
Video reklamlarında: Piksel alanının en az %50’sinin ekranda en az 2 saniye boyunca oynatılması gerekir.
IAS, viewability metriğinde MRC akredite ölçümler yapmaktadır.
IAS Quality Impressions™, Media Rating Council (MRC) tarafından akredite edilmiş, tescilli bir metriktir ve medya kalitesi standartlarını sağlamaya yardımcı olur. Bir gösterimin "Kaliteli Gösterim" olarak sayılması için, reklamın görünür olması, gerçek bir kişi tarafından görülmesi, marka güvenliğine uygun ve elverişli bir ortamda olması ve hedeflenen coğrafyada gösterilmesi gerekir.
Integral Ad Science (IAS), reklam kodlarınızı "tag wrapping" yöntemiyle mevcut ad server kodlarınıza eklenerek çalışır. Google Campaign Manager, Adform gibi platformlarla server-to-server "automated tag wrapping" entegrasyonlar da sunar.
IAS, birçok sosyal medya platformuyla sunucu bazlı entegrasyona sahip olduğu için kodsuz veya otomatik kodlarla ölçüm yapar. Kolay entegrasyonlarla hızlıca ölçüm almaya başlayabilirsiniz.
Dünya Reklamverenler Federasyonu (WFA) girişimi olan GARM (Global Alliance for Responsible Media), dijital reklamcılıkta marka güvenliğini sağlamak ve zararlı içeriklerin reklamlarla ilişkilendirilmesini önlemek amacıyla kurulmuştu. IAS, GARM'ın belirlediği standartlara uyum sağlayarak marka güvenliği ve uygunluğu çözümleri sunmaktadır.
IAS'in GARM çerçevesinde belirlenen 12 marka uygunluğu ile uyumlu kategorileri şunlardır:
Adult & Explicit Sexual Content
Arms & Ammunition
Crime & Harmful Acts to Individuals and Society, Human Rights Violations
Death, Injury, or Military Conflict
Online Piracy
Hate Speech & Acts of Aggression
Obscenity and Profanity
Illegal Drugs, Tobacco, E-cigarettes, Vaping, and Alcohol
Spam or Harmful Content
Terrorism
Debated Sensitive Social Issues
Misinformation
Mezenformasyon, kasıtlı olmadan, yanlış veya yanıltıcı bilgilerin doğruymuş gibi paylaşılmasıdır. Örneğin, bir kişinin doğruluğunu bilmeden yanlış bir haberi paylaşması mezenformasyona örnektir.
Dezenformasyon, kasıtlı olarak, yanlış veya yanıltıcı bilgilerin belirli bir amaca hizmet etmek için yayılmasıdır. Örneğin, bir grubun kendi çıkarları doğrultusunda bilerek yanlış bilgi yayması dezenformasyona örnektir.
IAS, reklamların güvenilir ve doğru içeriklerle eşleşmesini sağlayarak markanızın mezenformasyonlarla ilişkilendirilmesini önler.
IAS ve Lumen, reklamların yalnızca görülebilir olup olmadığını değil, kullanıcılar tarafından gerçekten reklamın dikkat edilip edilmediğini ölçmek için birlikte çalışıyor. IAS’in kaliteli gösterimi ölçümleme yetenekleriyle Lumen’in göz takip verisini birleştiren bu ortaklık, reklamverenlere kampanyalarını kullanıcı dikkatine göre optimize etme imkânı sunar. Böylece markalar, reklam bütçelerini daha verimli kullanarak reklam etkisini artırabilir.
IAS, dijital reklam kampanyalarının çevresel etkisini azaltmayı amaçlayan sürdürülebilirlik girişimleri kapsamında karbon emisyon ölçümü çözümünü sunmaktadır. Bu çözüm, IAS Signal raporlama platformuna entegre edilen Good-Loop aracılığıyla gerçekleştirilmektedir. Reklamverenler, kampanyalarının oluşturduğu karbon ayak izini otomatik olarak takip edebilmekte ve raporlayabilmektedir. Süreçte, kampanya verileri Good-Loop’un karbon hesaplama metodolojisi kullanılarak değerlendirilir; böylece reklamverenler, medya kalitesi metrikleriyle birlikte kampanyalarının karbon emisyonunu da görme şansına sahip olur.
IAS, dijital reklam kampanyalarının karbon ayak izini ölçmek amacıyla Good-Loop ile birlikte çalışmaktadır. Bu kapsamda IAS, aşağıdaki metrikleri sunar:
Good-Loop Tracked Ads: Reklam gösterimlerinin karbon emisyonu açısından takibini sağlar.
Good-Loop CO₂(eKg): Her gösterimin ürettiği karbon emisyonunu kilogram cinsinden (CO₂ eşdeğeri) ölçer.
Good-Loop CO₂ Benchmark: Ölçülen karbon emisyonlarının 1.000 gösterim başına oluşturduğu karbon emisyonu etkisini görmenizi sağlar.
Made for Advertising (MFA) siteleri, temel amacı reklam geliri elde etmek olan, düşük kaliteli ve kullanıcıya değer katmayan içeriklerle dolu web siteleridir. Bu siteler, düşük maliyetle elde ettikleri PPC veya sosyal medya trafiğini, daha kârlı gelir modelleriyle birleştirerek yüksek sayıda reklam gösterimi yapmayı hedefler. Ancak bu süreçte kullanıcı deneyimi ikinci planda kalır. IAS, reklamverenler ve ajanslar için MFA sitelerini tespit etmeye, bu sitelerden kaçınmaya ve medya bütçesini korumaya yönelik çözümler sunar.
