Verimlilik için Dikkati Ölçün!
- Alp Kutay Arabacı
- 5 days ago
- 2 min read
Yeni verimlilik ölçütümüz “Attention Score” ile artık reklama olan dikkati ölçüyoruz. Reklam ile tüketici arasındaki ilişkiyi artık daha keskin bir şekilde ölçümleyebilir, optimize edebilir ve hedefleyebilir hale geldik. IAS, bir doğrulama teknolojisi olarak reklam ile ilgili kullanıcının her türlü hareketini ölçümleyen bir reklam teknolojisidir.
IAS Quality Attention™, gelişmiş makine öğrenimi ve Lumen’in göz takip teknolojisini birleştirerek reklamların gerçek etkisini analiz etmeyi sağlar.
Görünürlük ve kullanıcı etkileşimi gibi verileri tek bir "Attention Score" altında toplayan bu çözüm, markaların kampanyalarını hassas bir şekilde optimize etmesine olanak tanır.

TÜRKİYE’DE BİR İLK: ARÇELİK - BEKO CASE STUDY
IAS ve OneIngage, Türkiye’nin öncü markalarından Arçelik ve Beko için “Attention Score’un” kampanya performansına etkisini ölçmek üzere çeşitli formatlarda kapsamlı bir çalışma yürüttü. Quality Attention™ ölçümünü kullanan Türkiye’deki ilk markalar olarak Arçelik ve Beko’nun skorları, IAS’in Teknoloji/Telekomünikasyon ve Ev İhtiyaçları benchmarkından 12 ve 16 puan üstünde yer aldı.

Quality Attention™ ölçümünün yanında Quality Impressions verilerinden yararlanılarak, düşük dikkat skoruna sahip site ve uygulamalar yayınlardan exclude edilerek dikkat skorları arttırıldı. Sonuçlar: ✅ Hem Arçelik hem Beko’da en yüksek dikkat puanı elde edilen cihaz Telefon oldu. ✅ Arçelik’te viewability oranı %13, Beko’da %11 arttı.
Global Başarı Hikayeleri
TOYOTA İSPANYA CASE STUDY
WPP Media ve IAS İspanya, 5 aylık Quality Attention ölçüm sürecinde kullanıcı etkileşim metriklerini ve viewability oranlarını dikkat skoruna bakarak analiz etti. In-app yayınların 90 dikkat skoruna, Browser yayınlarının ise 73 dikkat skoruna sahip olduğu görüldükten sonra kampanya bütçesi düşük skora sahip domainlerden, mobil ve tablet alanlarına kaydırıldı ve optimize edildi.

Sonuçlar: ✅ Toyota aylık ortalama site ziyaretlerinde %16 artış elde etti. ✅ Dikkat skoru, İspanya otomotiv benchmarkından 20 puan (61) ve global ortalamadan 19 puan (62) daha yüksek hale geldi.
DANONE KANADA CASE STUDY
Danone Activia Yogurt kampanyasında öncelikle 10 günlük bir Dikkat ölçümü gerçekleştirdi. Sonrasında DSP yayınlarında pre-bid olarak IAS Attention segmentlerini aktifleştirdi.

Sonuçlar: ✅ Sistem otomatik olarak 70’den yüksek dikkat skoruna sahip envanterde yayın yapmaya başladı ve %1243 CTR artışı sağladı. ✅ %76 click maliyetlerinde azalma gözlendi. ✅ Viewability %5,9 ve Video Completion Rate %6,5 arttı.
KIMBERLY CLARK ABD CASE STUDY
IAS, Kimberly Clark’ın 2 kampanyasında satın alma davranışlarına Dikkat ölçümünün etkilerini göstermek adına NCSolutions ile Sales Lift araştırması yaptı.
İlk kampanyada ortalama Dikkat Skoru 53 olarak sadece browser display yayınları yapıldı.İkinci kampanyada Display, Video ve in-app yayınlarla Dikkat Skorunda 73 ortalama elde edildi.

Sonuçlar:
✅ İkinci kampanya ortalama dikkat skorunun üzerinde ve altında olarak incelendiğinde ortalama üzerinde dikkate sahip olan gösterimlerden %313 daha fazla satış elde edildiği gözlendi.
✅ Video ve in-app alanların eklenmesi 2. kampanyada ROAS’ın %78 artmasını sağladı.
📌 Kampanyalarınızda dikkat kalitesini ölçerek, hem maliyetleri düşürmek hem de dönüşümleri artırmak için IAS İstanbul ile iletişime geçin.
