Reklam Görünür Oldu... Ama Nerede?
- İlbey Özden
- Jul 16
- 2 min read
Updated: Aug 5
Görünürlük artık tartışmasız bir reklam ölçüm kriteri. Marka güvenliği ve uygunluğu söz konusu olduğunda görünür olmak yetiyor mu, tabii ki yetmiyor! Bu reklamın nerede hangi içerikte veya hangi değerlerle örtüşerek göründüğü de artık her şeyden daha çok önem taşıyor!
Artan sosyal medya içerikleri ve içeriğin kullanıcı tarafından üretilir hale geldiği günümüzde reklamın marka değerleri ile uyumlu içeriklerde görünmesi gerekiyor.
IAS’in "Performans ve Medya Değeri" raporundan yola çıkarak İçeriğe Dayalı Hedefleme'nin günümüzde neden büyük önem arz ettiğini ele alıyoruz.
Anahtar Kelimeler Neden Yetersiz Kalıyor?
Günümüzde marka güvenliği dendiğinde, istenmeyen içeriklerden kaçınma amacıyla kullanılan anahtar kelime listeleri akla geliyor. Ancak sadece kelimeden yola çıkan kaçınma yöntemi hatalı bloklamalara sebep olabiliyor. Örneğin “bomba” kelimesini engellemek, hem şiddet içeriklerinden hem de tatlı tarifi içeriklerinden kaçınmak anlamına geliyor. Kurunun yanında yaşta yanıyor gibi düşünebilirsiniz. Bu da erişim hacminin daralmasına ve nihayetinde reklam bütçesinin boşa harcanmasına sebep oluyor.
İçeriği Anlayan Teknoloji
Doğal Dil İşleme (NLP) ve semantik analiz gibi yöntemler sayesinde IAS, metinleri bir bütün olarak analiz ederek bir içeriğin sadece kelimelerini anlamakla kalmıyor; içeriğin konusunu, genel duygu tonunu (olumlu, olumsuz, nötr) ve gerçek anlamını kavrayabiliyor.
Markaya Özgü Riskli İçerik Tespiti: Verilen marka bilgilerine özel cümlenin ve sayfanın anlamına bakarak markaya uygun saptama/bloklama yapar.
Overblocking'i Önler: Güvenli ve uygun içeriklerin (örneğin, tatlı tariflerinde "bomba" kelimesi gibi) yanlışlıkla engellenmesinin önüne geçer, erişimi artırır.
Performansı Artırır: Markanıza/ürünlerinize uygun ve ilgili içeriklerde gösterilen reklamların başarı oranlarının 28 kata kadar daha yüksek olduğu ve başarı başına maliyeti* %90'lardan fazla düşürdüğü IAS başarı hikayeleriyle kanıtlanmıştır.

Peki Sosyal Medyada Durum Ne?
Kullanıcı tarafından üretilen içeriklerin (UGC) yoğun olduğu sosyal medya platformları kendi zorluklarını barındırırken, çözüm yine içerik kontrolünden geçiyor. IAS, Total Media Quality ile yapay zeka destekli, kare kare video analizi ile görsel, ses ve metin incelemesi yaparak marka için riskli olabilecek içerikleri tespit ediyor. Yapılan testler, bu detaylı analizin, standart yöntemlere göre %24 daha fazla riskli videoyu yakalayabildiğini gösteriyor.
Akıllı Koruma, Yüksek Performans
Dijital reklamcılıkta marka güvenliği ve uygunluğu, sadece bir "korunma" mekanizması değil, aynı zamanda doğrudan performansı ve yatırım getirisini etkileyen stratejik bir unsur. İçeriği ve duygusunu anlayan akıllı teknolojiler kullanarak hem markanızı koruyabilir hem de reklam harcamalarınızdan çok daha iyi sonuçlar almanız IAS ile mümkün.
📩 Rapor hakkında konuşmak için IAS İstanbul ile iletişime geçebilirsiniz.
*Başarı başına maliyet: Kampanyadaki conversion ve click hedeflerinin bir kombinasyonudur.



