Yeni Moda Sahtekarlık: Slop Siteler
- Alp Kutay Arabacı
- 10 hours ago
- 1 min read
Teknolojiler geliştikçe, reklamda sahtecilikle mücadele de her gün yeni bir aşamaya geçiyor. Üretken yapay zekanın gelişmesi sahtekarlığın daha hızlı ve gizli artmasına sebep oluyor. Elbette yapay zekanın reklamcılığa çok olumlu etkileri yaşanırken diğer bir taraftan “kötü” amaç ve niyetler için de biçilmiş kaftan olduğu gerçek. Bu yeni sahtekarlık SLOP SİTELER olarak adlandırılıyor. Bu kötü niyetli oluşumlar reklam yoğunluğu yüksek, spam ve içerik kalitesi düşük sayfalar yaratırken, hedefleri elbetteki büyüyen reklam pastası.
Yeni moda sahtekarlık: Slop sitelerin ortak özellikleri:
Reklam/içerik oranı yüksek,
Reklam yoğunluğu yüksek,
Otomatik yenileme süresi çok sık,
Tasarım ve içerik açısından kalitesi düşük,
Kopya veya yapay zeka üretimi.

IAS'in Çözümü
Post-bid ölçümlemeler ile Ad Clutter ve MFA raporlaması sunarken, önde gelen tüm DSP’lerde pre-bid kaçınma segmentleri ile bid öncesi engellenir.