top of page

IAS ile Overblocking'e Son

  • Writer: İlbey Özden
    İlbey Özden
  • Jun 17
  • 1 min read

Updated: Jun 19

Yılın en çok konuşulan anlarını düşünün: ödül törenleri, derbi maçları, kültürel etkinlikler, konserler, bayramlar ve festivaller…



Tüm gözlerin ekran başında olduğu bu anlar, markalar için müthiş bir görünürlük fırsatı yaratıyor. Ancak birçok reklamveren, bu değerli anlarda görünmek istemesine rağmen bu fırsatı kaçırıyor. Neden mi? Aşırı katı anahtar kelime engelleme listeleri yüzünden! 


Overblocking’in Gerçek Maliyeti

Klasik anahtar kelime engelleme listeleri, markaları olumsuz içeriklerden korumayı hedefler. Ancak bu yöntem, listeler fazla katı olduğunda, kampanyalara zarar verebilir. “Şiddet”, “ölüm”, “vurmak” gibi kelimelerin bulunduğu içerikleri engellemek kulağa mantıklı gelebilir. Ancak günümüzde bu oldukça basit bir yaklaşımdır. 


Örneğin, bir film ödül adayıysa ve konusu “mafya, ilaç, bomba” gibi kelimeler içeriyorsa, içerik sadece bir film olsa bile anahtar kelime engelleme listeleri sebebiyle engellenir. Bu da markalar için kaçırılan kaliteli alanlar, erişim kaybı ve bütçe israfı anlamına gelir. Aşırı engelleme yapmak sadece kaçırılmış bir fırsat değil, aynı zamanda önlenebilir bir hatadır.


Peki markalar, bir şeyleri kaçırmadan bu fırsatları nasıl değerlendirebilirler?

Yeni Nesil Marka Güvenliği: IAS Context Control

IAS’in Context Control çözümü, geleneksel bloklama yöntemlerinin ötesine geçerek, sayfa düzeyinde içeriği, duyguyu ve hissi bir arada analiz eder. Yapay zeka ve doğal dil işleme (Natural Language Processing) destekli gelişmiş semantik teknolojisi sayesinde daha akıllı, daha esnek ve daha etkili bir hedefleme sunar.


280'den fazla kaçınma ve 370'ten fazla hedefleme segmentinin yanı sıra; markanıza özel segmentler oluşturmanızı da sağlar.


IAS Context Control Teknolojisi sayesinde:

  • Aşırı engellemeden kaçınarak, reklamlarınızın güvenli ve alakalı içeriklerle eşleşmesini sağlayın.

  • Hedef kitlenize doğru zamanda doğru içerikle ulaşarak, kampanyanızın performansını artırın.

  • Aşırı engellemelerden kaynaklı bütçe israfını önleyin. Güvenilir haber kaynaklarını destekleyerek, bütçenizin düşük kaliteli ortamlara kaymasını engelleyin.


Reklamverenler, doğru çözümlerle erişimi en üst düzeye çıkarabilir ve gereksiz kısıtlamalar olmadan markalarını koruyabilirler.


bottom of page