top of page

ALIŞVERİŞ DÖNEMİNDE SAHTEKARLIĞA DİKKAT!

  • Writer: Alp Kutay Arabacı
    Alp Kutay Arabacı
  • Nov 4
  • 1 min read

Muhteşem Cuma ve Siber Pazartesi döneminde:


  • Made-for-Advertising (MFA) %14,

  • Ad Clutter %157 artıyor.


Yaklaşan kasım indirimlerinde tüketiciler yoğun alışveriş yaparken reklamverenler ve yayıncılar da yoğun bir “reklam” alışverişine giriyor. Bu yoğun dönemde dikkatli olunması gereken konulardan birisi de “Slop ve MFA Siteler”.


Bu Siteler Nedir, Ne Yapar?


  • MFA Siteleri: Reklam arbitrajı yapmak için oluşturulmuş web sayfalarıdır ve yalnızca reklam yayınla amacıyla oluşturulmuş düşük kaliteli içeriğe (ör. spam içerikli siteler veya reklam çiftlikleri) sahiptir.

  • Ad Clutter Siteleri: Bu tür sitelerde reklam yoğunluğu ve reklam/içerik oranı yüksektir, bu da yayın kalitesinin düşmesine neden olur.

  • Slop Siteler: Özen gösterilmeden, yapay zeka kullanımı ve/veya kopya (plagiarism) yöntemleri ile hazırlanır.


ree

Biliyor musunuz?*


  • Tüketicilerin %57'si spam içerikli siteleri “uygunsuz içerik” olarak görüyor

  • Tüketicilerin %70'i uygunsuz içeriğe reklamveren markalara “daha az güveniyor”


IAS ile yoğun alışveriş dönemlerinde gösterimlerinizin MFA, Ad Clutter ve Slop tanımına uyan sitelerde yayınlanmasına izin vermeyin! Kasım fırsatlarında yapacağınız kampanyalarınızda pre-bid olarak MFA ve Ad Clutter sitelerini engellemek için bizimle iletişime geçin.


*Integral Ad Science. (24 Ocak 2024). RESEARCH: The State of Brand Safety.


bottom of page