2026 Industry Pulse Report
- İlbey Özden
- 34 minutes ago
- 1 min read
Geleneksel IAS Sektörün Nabzı raporu yayınlandı!
Yapay zeka ve yeni teknolojler ile dijital reklamcılık sektörü hızla gelişiyorken 2026 yılında değişimin nasıl gerçekleşeceğini anlamak için IAS, dijital reklamcılık sektörü çalışanlarına (reklamverenler, ajanslar, reklam teknolojileri, yayıncılar ve platformlar) sektörde öngörülen zorlukları, fırsatları ve ölçüm/optimizasyon sağlayıcılarının üstleneceği rol hakkında YouGov ile 290 kişinin görüşlerine başvurdu.

Sosyal medya ve video, medya kullanımının tepesinde yer alacak!
%88: Video, display ve audiodan önce geliyor.
%87: Sosyal medyada reklam verirken, influencer/içerik üreticisinin marka güvenliği ve uygunluğu açısından önemli bir kriter olacağını belirtiyor.
Zorluklara rağmen sektör, yapay zekaya yöneliyor!
%61: Dijital medyadaki yapay zeka gelişmelerinden heyecan duyuyor ve üretilen içeriklerin yanında reklam verme fırsatlarını bekliyor.
%53: Yapay zeka tarafından üretilen içeriklerin reklamların yanında oluşu önümüzdeki yılın en büyük medya sorunu olacağını belirtiyor.
Kaliteli medya, performansın olmazsa olmazı!
%85: Viewability’nin sosyal medya performansında büyük önem taşıdığı belirtiliyor.
%77: Attention ölçümünün en önemli ölçüt olduğu düşünülüyor.
%83: Perakende medyayı değerlendirirken Ad Fraud, Viewability ve Brand Suitability ölçmenin önemini vurguluyor.
Bir taraftan 2026 yılına hazırlanıyorken IAS, fırsatlar ve zorluklar için yenilikçi çözümleri ile sektörü desteklemeye devam ediyor.
