top of page

2026 Industry Pulse Report

  • Writer: İlbey Özden
    İlbey Özden
  • 34 minutes ago
  • 1 min read

Geleneksel IAS Sektörün Nabzı raporu yayınlandı!


Yapay zeka ve yeni teknolojler ile dijital reklamcılık sektörü hızla gelişiyorken 2026 yılında değişimin nasıl gerçekleşeceğini anlamak için IAS, dijital reklamcılık sektörü çalışanlarına (reklamverenler, ajanslar, reklam teknolojileri, yayıncılar ve platformlar) sektörde öngörülen zorlukları, fırsatları ve ölçüm/optimizasyon sağlayıcılarının üstleneceği rol hakkında YouGov ile 290 kişinin görüşlerine başvurdu.


ree

Sosyal medya ve video, medya kullanımının tepesinde yer alacak!


  • %88: Video, display ve audiodan önce geliyor.

  • %87: Sosyal medyada reklam verirken, influencer/içerik üreticisinin marka güvenliÄŸi ve uygunluÄŸu açısından önemli bir kriter olacağını belirtiyor.


Zorluklara rağmen sektör, yapay zekaya yöneliyor!


  • %61: Dijital medyadaki yapay zeka geliÅŸmelerinden heyecan duyuyor ve üretilen içeriklerin yanında reklam verme fırsatlarını bekliyor.

  • %53: Yapay zeka tarafından üretilen içeriklerin reklamların yanında oluÅŸu önümüzdeki yılın en büyük medya sorunu olacağını belirtiyor.


Kaliteli medya, performansın olmazsa olmazı!


  • %85: Viewability’nin sosyal medya performansında büyük önem taşıdığı belirtiliyor.

  • %77: Attention ölçümünün en önemli ölçüt olduÄŸu düşünülüyor.

  • %83: Perakende medyayı deÄŸerlendirirken Ad Fraud, Viewability ve Brand Suitability ölçmenin önemini vurguluyor.


Bir taraftan 2026 yılına hazırlanıyorken IAS, fırsatlar ve zorluklar için yenilikçi çözümleri ile sektörü desteklemeye devam ediyor.



 
 
bottom of page